Z zamontowanymi łańcuchami śniegowymi można jechać maksymalnie z prędkością 50km/h. Należy pamiętać o konieczności dostosowania prędkości do skali trudności warunków panujących na drodze.

Buksowanie kołami z zamontowanymi łańcuchami grozi zniszczeniem łańcuchów, uszkodzeniem pojazdu - powoduje utratę gwarancji.

Łańcuchy należy zakładać w bezpiecznym miejscu, na płaskim odcinku drogi. Zakładanie łańcuchów w sytuacji, gdy samochód „zakopał się” w śniegu jest spóźnione. Kierowca powinien wykazać się umiejętnością przewidywania warunków drogowych. Zakładanie łańcuchów w momencie, gdy pojazd już „zakopał się”, może doprowadzić do zniszczenia łańcuchów. Należy pamiętać, że nawet łańcuchy samo napinające się wymagają przejechania krótkiego dystansu, by mogły optymalnie dopasować się do kół i napiąć. Wtedy dopiero można stwierdzić, że łańcuchy zostały poprawnie zamontowane. Poruszanie się pojazdem z łańcuchami nienapiętymi grozi uszkodzeniem łańcuchów i pojazdu.

Pełny rozmiar ogumienia (szerokość opony/profil opony/rozmiar felgi) jest bardzo ważny. Jednak w pierwszej kolejności należy zapoznać się z instrukcją użytkowania pojazdu. Należy zapoznać się z informacjami zawartymi w rozdziałach „Łańcuchy śniegowe” lub „Opony” lub „Zimowe utrzymanie pojazdu”. Producenci pojazdów często zaznaczają jakie łańcuchy są dopuszczone do eksploatacji w danym modelu pojazdu, na wskazanym rozmiarze ogumienia (np.: łańcuchy o ogniwach nie wyższych niż 9mm). Zdarza się, że łańcuchy można zakładać na oponach zamontowanych na mniejszych felgach, a na większych - alternatywnie dozwolonych - już nie. Kolejny czynnik, który należy wziąć pod uwagę to przewidywana skala trudności warunków drogowych. Wszyscy jadący na narty w góry najpewniej nie są w stanie tego oszacować, ale są sytuacje, kiedy przyszli użytkownicy łańcuchów bardzo dobrze wiedzą w jakich warunkach łańcuchy będą eksploatowane (np.: dojazd drogą gruntową, leśną do domku weekendowego w górach). Biorąc ten czynnik pod uwagę należy wybrać model łańcuchów odpowiednio wzmocnionych bowiem w trakcie jazdy na stromych podjazdach nie można wykluczyć zaistnienia buksowania kołami z założonymi łańcuchami. Buksowanie kołami z zamontowanymi łańcuchami grozi zniszczeniem łańcuchów, uszkodzeniem pojazdu - powoduje utratę gwarancji.